A TikTok új frontot nyitott a közösségi média térképén egy új platformmal, amit nemes egyszerűséggel Whee névre kereszteltek el. Ha eddig azt hitted, hogy már mindent láttál a TikTok-tól, készülj fel egy érdekes meglepetésre!
A Whee egy új közösségi média platform, amit a TikTok anyavállalata, a ByteDance fejlesztett ki. Az applikáció célja, hogy még interaktívabb és szórakoztatóbb élményt nyújtson a felhasználóknak - a platform fő jellemzője ugyanis a rövid, vicces és kreatív tartalmak megosztása, amelyek elsősorban a fiatalabb generációkat célozzák meg. Instagram-szerű feedjét csak a barátokkal való megosztásra tervezték. A TikTok magyarázata szerint: "A Whee egy új közösségi alkalmazás, amelyet azért hoztunk létre, hogy az élet spontán pillanatain keresztül tartsuk a kapcsolatot a közeli barátainkkal. Rögzítsd és oszd meg a mindennapi életből származó fotóidat, amelyeket csak a barátaid láthatnak, így a legőszintébb önnmagad lehetsz.” Hát igen, nyugodtan kijelenthetjük, hogy a social media óriások sem utaznak messzire egy új ötletért.
Nos, nem teljesen. A Whee felhasználói felülete bár hasonló az Instagramhoz, inkább annak régi, kezdeti állapotához hasonlítható, amikor még főképp a barátainknak posztoltunk magunkról aranyos képeket. Míg az Instagram ma már a vizuális esztétikára és a hosszabb, átgondolt posztokra és jól megkomponált reelsekre épít, a Whee a spontán és vicces pillanatokra szeretne koncentrálni, valamint a gyors, könnyen emészthető képszerű tartalmakat preferálja. (Igen, a szemfüleseknek már biztos feltűnt, hogy a francia fejlesztésű népszerű BeReal hatása a spontán hétköznapi pillanatokról fellelhető már a Whee lelkében).
A TikTok már korábban is tett kísérleteket új platformok bevezetésére, mint például a TikTok Notes és a Lemon8, amelyek azonban nem hoztak átütő sikert. A Lemon8 inkább a termékekre és promóciókra összpontosít, így a felhasználási területe nem ugyanaz, mint a Whee-nek és a Notes-nak. De miben különbözik a Whee a Notes-tól? A különbséget tekintve úgy tűnik, hogy a Whee csak a barátok közötti megosztásra összpontosít, míg a Notes egy szélesebb közönségnek szánt alkalmazásként készült.
Az új platform sikere több tényezőtől is függ - az alkalmazás gyors elterjedése és népszerűsége kulcsfontosságú lesz. A siker másik kulcsának a tartalom minősége és a felhasználói közösség aktivitása mondható. Ha a felhasználók kreatívak és aktívak maradnak, az alkalmazás hosszú távon is sikeres lehet. Végezetül a jövőbeni állandó fejlesztések és új funkciók bevezetése elengedhetetlen lesz a felhasználók megtartásához és az érdeklődés fenntartásához.
Az applikáció jelenleg 71 országban érhető el a TechCrunch jelentése szerint, köztük Malajziában, Törökországban, Szaúd-Arábiában, Peruban és Indonéziában is. Azonban az Egyesült Államokban és Európában egyenlőre nem hozzáférhető - szóval ne rohanjon senki se letölteni, mert Magyarországon egyenlőre nem elérhető, (bár most, hogy a Főnök Kínában volt, lehet ezt is elintézi). Az alkalmazás indulása óta már több millió letöltést regisztráltak, ami biztató jel a jövőbeli növekedésre.
A Whee megjelenése kétség kívül izgalmas lehetőségeket kínál a közösségi média világában, és nagy érdeklődés övezi, hogy hogyan fogja alakítani a jövő digitális trendjeit. Lehet, hogy visszatér a régi Instagram egy új köntösben?
Forrás: TikTok, androidpolice.com, socialmediatoday.com
Iratkozz fel friss és izgalmas, havonta megjelenő ügynökségi híreinkre!