2024. december 11.

Mit posztolj, hogy elköteleződjenek a márkád mellett?

Úton van a 2024-2025-ös Hello Social Media Reportunk (ha legörgetsz, és feliratkozol hírlevelünkre, megkapod). Ebből az aprópóból átvesszük milyen tartalomtípust érdemes posztolnod, hogy elérd a márkád melletti elkötelezettséget. Mert ezt is meg tudjuk mondani!

Nézzük most a Meta két zászlóshajó platformját (nem spoilereznénk el az egész reportot), a Facebookot és Instagramot. Fotók, videók, Facebookon a linkelt posztok (ez amit a legtöbb híroldalnál látsz, amikor a cikkjeiket linkelik), mindegyik más funkciót lát el.
És igen, ez számszerűen megmondható, hogy melyik ér el nagyobb elköteleződést a követőknél. Ez az úgynevezett engagement rate. De erről majd később! Előbb nézzük, hogy idén hogyan oszlottak meg globálisan a tartalmak ezeken a platformokon.

Mit posztoltunk idén?

A Facebookon megosztott tartalmak legnagyobb részét idén is a fotók tették ki, ami nem meglepő. Felhasználóbázis szempontjából a platform a legtöbb idős felhasználóval rendelkezik, akik még előnyben részesítik a fotós tartalmakat, de erről majd a teljes reportunkba kapsz tágabb képet (csak le kell görgetned és feliratkozni hírlevelünkre, de no pressure). 

tartalom típusok megoszlása 2024

A short-form videók kora azért Facebook-ra is beköszönt és egyre csak növekszik a Reels videók aránya. 2024-ben a tartalmak több mint 20%-át tették ki ezek a videók. Ezek a contenttípusok tökéletesek egy brand kreatív bemutatására vagy szolgáltatások ismertetésére. Az elkötelezettségi rátája pedig (spoiler) a legmagasabb a Facebook-on (errőlmegígértük később beszélünk).

A linkelt posztok, amelyek olyan bejegyzéseket jelentenek, amely egy külső weboldalra mutató linket tartalmaznak továbbra is népszerűek. Hazánkban leggyakrabban híroldalak használnak cikkeik megosztására. Ugyanakkor megfigyelhető, hogy ezek az oldalak egyre gyakrabban egészítik ki megosztásaikat vizuális elemekkel, például fotókkal, hogy növeljék a posztok vonzerejét és eléréseit.

2024-ben az Instagram felülete fölött teljesen átvették az uralmat a Reels videók. A megosztott tartalmak több mint harmada ilyen formában jelent meg. 

A Reels videók népszerűsége az Instagramon 2024-ben több tényezőnek köszönhető: a rövid videós tartalmak globális térnyerése, az Instagram algoritmusának kiemelt támogatása, valamint a fiatalabb közönség fogyasztási szokásai mind hozzájárulnak ehhez a trendhez. A Reels könnyen elkészíthető, szórakoztató, és követi a legfrissebb zenei és mémtrendeket, miközben nagyobb elérést és interakciót biztosít a felhasználóknak. Az influencerek és márkák is előszeretettel használják ezt a formátumot, mivel kiváló eszköz az elköteleződés növelésére és a bevételszerzésre. Az Instagram aktív promóciója és a videók iránti növekvő igény jelentős szerepet játszik a Reels arányának emelkedésében.

social media tartalomtípusok megoszlása

A carousel posztok népszerűsége az Instagramon 2024-ben a sokoldalúságuknak és interakcióösztönző hatásuknak köszönhető, így a Reels után a második legnépszerűbb tartalomtípus. Lehetővé teszik, hogy egy posztban akár 10 képet vagy videót osszanak meg, ami ideális részletesebb történetmeséléshez, termékbemutatókhoz vagy oktatási tartalmakhoz. A felhasználók hosszabb ideig foglalkoznak velük, ami kedvez az algoritmusnak, ráadásul több megjelenési esélyt biztosítanak a hírfolyamban. A formátum kreatív szabadságot nyújt, segít az információk hatékony átadásában, és a márkák, illetve influencerek számára ideális eszközt kínál a termékek részletes bemutatására és az elköteleződés növelésére.

Melyik tartalom eredményez nagyobb elköteleződést?

A posztok sikerességét el lehet dönteni az úgynevezett elkötelezettségi rátával. De mi is ez?

Az elkötelezettségi ráta (angolul engagement rate) egy kulcsfontosságú mérőszám a közösségi média marketingben, amely azt mutatja meg, hogy egy tartalom milyen mértékben vonja be vagy aktivizálja a közönséget. Ez az arány azt méri, hogy a tartalmat megtekintő vagy elérő emberek hány százaléka lépett interakcióba vele valamilyen módon. Az elkötelezettség típusai közé tartozhat a lájkkommentmegosztásmentés, vagy akár a tartalomra való kattintás.

De miért is fontos ez a mérőszám? Az elkötelezettségi ráta megmutatja, hogy mennyire releváns és érdekes a tartalom a közönség számára. Emellett segít a marketingeseknek vagy tartalomkészítőknek megérteni, mely posztok működnek a legjobban, és melyek igényelnek javítást.
Egy magas elkötelezettségi ráta azt jelezheti, hogy a követők aktívak, érdeklődők, és erősebb kapcsolatot ápolnak a márkával vagy tartalomkészítővel.

Mondanunk sem kell, hogy mind a Facebook-on, mind az Instagram-on a short-form Reels videókkal lehet a legnagyobb aktivitást elérni.

engagement rate instagram

A rövid videós tartalmak a sikere rengeteg összetevőből áll. A Reels rövid, általában 15–60 másodperces videók, amelyek könnyen fogyaszthatók, és az emberek figyelmét azonnal megragadják.
Az Instagram algoritmusa kiemelten promotálja a Reels-t, hogy versenyképes legyen más platformokkal, például a TikTokkal. Ezáltal a Reels-ek nagyobb eséllyel jelennek meg a felhasználók Felfedezés (Explore) oldalán vagy hírfolyamukban, ami több megtekintést és interakciót eredményez.
A Reels-t a követőkön túl szélesebb közönség is láthatja, mivel a platform szívesen ajánlja őket nem követőknek is.

És habár a Facebookon az idősebb felhasználók miatt egyelőre a képes posztok uralkodnak, viszont elköteleződésben itt is a reels videók állnak a dobogó legfelső fokán.

engagement rate facebook

Ezek az okok, ami miatt márkaként érdemes rövid videókat gyártani 2025-ben is, mert ezek a formátumok kiemelkedően magas elkötelezettségi rátát érnek el a közösségi médiában. A dinamikus és figyelemfelkeltő tartalom gyorsan bevonja a nézőket, miközben szórakoztató és trendkövető jellegük hatékonyan növeli a márka láthatóságát és relevanciáját. 
Az Instagram algoritmusa előnyben részesíti a rövid videókat, így szélesebb közönséghez juthatnak el, még a követőkön túl is. A videók lehetőséget adnak a kreatív történetmesélésre, részletesebb üzenetek közvetítésére, és könnyen megoszthatók, ami fokozza a virális potenciált. Ezzel a márkák nemcsak növelhetik elérésüket, hanem szorosabb kapcsolatot alakíthatnak ki a közönségükkel.

Szerző: Dabosi Máté, Social Media Manager

Ez is érdekelhet

Szeretett ügyfeleink

Continental
Marriott
Dallmayr
BT
Wella
Ernst & Young
Arena Mall
Ericsson
Unisys
Fény utcai piac
Samsung
Szászi Birtok
Total Energies
Mammut
Hydro
Visual Labs
Vodafone