2024. május 06.

Öt plusz egy érv amiért ott kell lenned a TikTokon

Ügynökségünk tapasztalata szerint az ügyfelek körében egyre nagyobb az érdeklődés a TikTok iránt. A cégek egyre inkább felismerik a TikTok és más videós platformok, mint az Instagram Reels és a YouTube Shorts jelentőségét. Bár a közösségi média társadalmi hatásait sok kérdés övezi, ebben a cikkben nem ezeket elemezzük. Ehelyett arra összpontosítunk, hogy miért is elengedhetetlen a TikTok a cégek számára. Összegyűjtöttünk öt érvet, amelyek meggyőzhetik a marketing és kommunikációs döntéshozókat a platform jelentőségéről.

Videós tartalomgyártás
  1. 2024 elején Magyarországon körülbelül 3,24 millió 18 éven felüli TikTok felhasználó volt, ami az ország felnőtt lakosságának 39%-át tette ki. Az összes internetezők között ez az arány 35,1% volt. Az Egyesült Államokban a lakosság körülbelül 41%-a használja rendszeresen a platformot. (Forrás: DataReportal – Global Digital Insights).
  2. A Z generáció tagjai gyakrabban használják a TikTokot keresésre, mint a Google-t. Egy friss felmérés szerint a 20-30-as korosztály tagjainak több mint fele a TikTokot választja elsődleges keresőmotorjának. 
  3. Az adatok azt mutatják, hogy a TikTok jelentős hatással van a vásárlási döntéseikre is, hiszen közel háromnegyedük vásárolt már terméket, miután TikTokon látta azt (Search Engine Land).
  4. A TikTok rendkívül magas elkötelezettséget (engagement) mutat, átlagosan 2,65%-os elkötelezettségi aránnyal, ami jelentősen magasabb, mint például az Instagramé, amely csak 0,70%. Ez a magas elkötelezettség létfontosságú a márkák számára, mivel jobb láthatóságot és interakciót jelent a tartalmakkal.
  5. A  TikTokon a tartalmak széles skálája található meg, a tutorialoktól - amelyek különösen népszerűek - a szórakoztatásig, a fitnesztől a szépségápolásig. Ez a sokszínűség lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy kreatívan vonzzák be a  közönségüket különféle tartalomtípusokkal, amelyek összhangban állnak márkájuk identitásával.

5+1. A TikTokon mind a professzionálisan készített, mind az amatőr videók nagyon népszerűek
de a platform jellegéből adódóan a spontán, kevésbé megrendezett videók dominálnak. A TikTok kifejezetten alkalmas arra, hogy a felhasználók gyorsan és egyszerűen készíthessenek tartalmakat, ami elősegíti az amatőr videók terjedését. Ezek a videók gyakran autentikusabbak és közvetlenebbek, ami vonzó a közönség számára. Erre jó példák a BudaBoltnak készített videóink, a Wella Professionals legújabb tartalmai vagy akár a Fény Utcai Piacnak készített népszerű videóink

Célközönségünk eléréséhez elengedhetetlen, hogy több felületen is aktívak legyünk. Fontos, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt az Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest és TikTok között, hiszen mindegyik más-más demográfiai jellemzőkkel rendelkező közönséget céloz meg, és különböző előnyöket kínál a márkák számára.

Ha social ügynökséget keresel írj nekünk, és megkeresünk. További információkat itt találtok: https://helloagency.hu/szolgaltatasaink/social-media

Ez is érdekelhet

Szeretett ügyfeleink

Continental
Marriott
Dallmayr
BT
Wella
Ernst & Young
Unisys
Ericsson
Fény utcai piac
Samsung
Hydro
Szászi Birtok
Saint-Gobain
Total Energies
Visual Labs
Vodafone