Mi történt hazánkban a TikTokon
2023-ban?
A mai menü: Orbán, Gyurcsány és a rejtett vágyaink
A mai menü: Orbán, Gyurcsány és a rejtett vágyaink
Rizibizi, Taylor Swift feat Karácsony Gergely, Orbán Viktor becsekkol. Többek között ezek voltak a 2023-as év TikTok-os mérföldkövei. Mi is felülünk az év végi toplisták, összefoglalók hullámára, és hoztunk pár izgalmas hazai példát a platform idei legnagyobb dobásaiból.
A közösségi platformok algoritmusai egyre jobbak, amelyek közül a TikTok kiemelkedik abban, hogy felfedi számunkra a legérdekesebb tartalmakat és néha rejtett vágyainkat is előhozza. Ez a cikk arra tesz kísérletet, hogy bemutassa a 2023-as TikTok eseményeit, amelyeket az algoritmusok talán elrejtettek előled. A nemzetközi TikTok trendek gyakran átfedésben vannak a hazai virális jelenségekkel, de vannak tipikusan magyar jellegzetességek is: különlegesek, egyediek, bár néha keserédesek.
Hazánkban a TikTokon is megjelent a politika: kezdjük azzal a hírrel, amely talán még a holdról is látható, nyáron Orbán Viktor is csatlakozott a platformhoz. A cél kikutatott és világos: a fiatal választók politikába való vonzása, vagy éppen az idősebb generáció bevonása a TikTok világába. Magyarország előre megy nem hátra, ha a TikTok-ról van szó. A hazai politikusok szorgalmasan használják a felületet, és se a környékbeli, se a nyugati országok nem mondhatják el magukról, hogy a miniszterelnökük ennyire aktív a platformon. Mindezt egy változatos kommunikációs stílussal, amely néha ügyes, néha pedig amatőrnek tűnhet.
Íme néhány példa erre:
A történelmi pillanat
“Wáp-Wáp-suwáppáp” - Kósa Lajos
Októberben érkezett a reakció és Gyurcsány Ferenc is elindította TikTok csatornáját.
Az ellentámadás
Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere is nagyot villantott a platformon...
Taylor Swift koncert Budapesten?
Néha rejtélyes, hogy miért válik egy videó népszerűvé, amikor csupán egy hétköznapi mondatot hallunk benne...
Nézzetek rá a menüre:
A szöveges mémek
Még hogy a fiatalok nem olvasnak! A TikTok ezt cáfolni igyekszik...
A cikk szerzője a Hello Agency-nél szociális menedzserként dolgozik, így nem csak magánemberként aktív a TikTokon, de azon kevés honfitársaink egyike, aki pénzt is kap ezért. Íme három büszkeségpont, amelyek a Hello social csapat legnézettebb videói voltak az elmúlt évből.
A TikTok egy táncolós felületből mára már a politikusok számára is fontos kommunikációs eszközzé vált hazánkban. A platform még mindig a legalkalmasabb a 15 perc hírnév megszerzésére, és ki tudja mi vár még ránk. A jövőjét nehéz megjósolni, de egy biztos; Magyarországon az egyik legfontosabb social media felületté vált az évek alatt, és 2024-ben is érdemes lesz legalább az egyik szemünket rajta tartani.
Szerző: Dabosi Máté - Hello Agency, social media manager
Iratkozz fel friss és izgalmas, havonta megjelenő ügynökségi híreinkre!