A közösségi média óriások változó hatékonyságú eszközökkel és eltérő intenzitással ugyan, de tesznek erőfeszítéseket a platformjaik fehérítése és a digitális visszaélések visszaszorítása érdekében. A Metát Európában erre egyre szigorúbb törvények kötelezik is, ennek ismeretében különösen érdekes, milyen újításokkal készülnek a Facebookra és az Instagramra.
Aki belépett a Facebookjára mostanság, nem éri meglepetésként, hogy az ismerősei posztjai helyett főként hirdetett tartalmakkal találkozik görgetés közben. Ingyenes platform lévén itt mi - felhasználók - vagyunk a termék, akiknek a figyelméért versenyeznek a felületen pénzüket költő vállalkozások.
A Meta új funkciója pedig egyenesen aranybánya lehet a hirdetőknek (bár ők természetesen nem ezzel érvelnek). Az ún. multi-profile újításnak köszönhetően létrehozhatunk majd a személyes profilunkon túl további 4 online személyiséget, amivel érdeklődés alapján lehasíthatunk egy szeletet magunkból csak azok számára, akiket erre érdemes tartunk. Ezekkel az új profilokkal ugyanis az eredeti profilunktól független barátokra, csoportokra és feedekre lelhetünk. Az újítás hivatalos indoklása az, hogy ugyan a tartalomfogyasztás jelentősen nőtt a platformon, de egyre kevesebbet posztolunk, viszont az új profilunkkal hátha szívesebben osztjuk meg az életünket azokkal, akik hasonló érdeklődésűek.
Amíg a Facebookon mi alkothatunk magunknak új perszónákat, addig az Instagramon akár Abraham Lincolnnal vagy egy random szörfös sráccal is beszélgethetünk majd. A Meta ezen a platformon egy AI-alapú chatbot fejlesztésén dolgozik, ahol magunk választhatjuk ki, hogy a másik fél milyen valós vagy kitalált személy stílusában kommunikáljon velünk. Ettől - kimondva-kimondatlanul - az az elvárás, hogy a ChatGPT egysíkú stílusával szemben, egy valódinak ható, egyedi személyiségnek megfelelő módon kommunikáló AI-tól kérhessünk segítséget.
Szerző: Sujtó Attila - Hello Agency senior creative
Iratkozz fel friss és izgalmas, havonta megjelenő ügynökségi híreinkre!