Lemaradunk a Threads-trendvonatról?
Miközben a világ Európán kívüli részén rekordgyorsasággal - a ChatGPT-t is megelőzve - érte el a 100 millió felhasználót a Meta Twitter-klónja a Threads, addig nálunk egyre kevésbé látszódik, hogy mikor hárulhat el minden jogi akadály a platform használata elől.
A háttérben az Európai Unió Digital Markets Act (DMA) névre hallgató szabályozása áll, aminek célja a digitális tér felhasználóinak adatvédelme és adatfelhasználásának ellenőrzése mellett a monopol helyzetre törekvő tech-óriások (Google, Apple, Meta) expanzív viselkedésének korlátozása.
A Meta szénája ebből a szempontból nem áll a legjobban, hiszen ún. gatekeeper platformként az alapvető stratégiájuk része, hogy minél nagyobb digitális területre és minél több felhasználóra tegyenek szert az összefüggő felületeiknek (Facebook, Instagram, WhatsApp, Threads) köszönhetően.
A kérdés az, hogy a Meta számára kellően értékes piac-e Európa, hogy érdekükben álljon bármiféle kompromisszumra való törekvés.
Social media manegerek, nyugi, addig sem kell még egy platformban gondolkodni!
Szerző: Sujtó Attila - Hello Agency senior creative