Az atlétikai vb-n sportot űznek a márkák a látványos szponzorációból
Néhány nap múlva startol az idei év legnagyobb szabású, hazai sporteseménye, a budapesti Nemzeti Atlétikai Központban megrendezett atlétikai világbajnokság. Az augusztus 19-én kezdődő versenysorozatot sztárfellépőkkel tarkított ceremóniával nyitják meg.
A parádés nyitóünnepség mellett a nagy márkák kitelepülései, szponzorációs aktivitásai lesznek még izgalmasak, hiszen ez a rendezvény a világ harmadik legnagyobb sporteseménye az olimpia és foci vb után. Mivel 2023-ban sem nyári olimpiát, sem foci vb-t nem rendeznek, idén ez lesz a legnagyobb durranás.
A magyar szponzorációs bravúrokról egyelőre még nem tudjuk lerántani a leplet, annak ellenére, hogy az egyik legnagyobb márka hazai képviseletét az ügynökségünk intézi, de a 2022-es Oregon, Eugene-ben rendezett vb-ről, avagy World Athletics Championships-ről elmondhatjuk, hogy minden sportmárka kitett magáért. A pop-up üzletektől kezdve, az éttermekben és bárokban lévő VIP eseményeken át (ahol A-listás versenyzőkkel találkozhattak a fanok) szinte minden volt. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy mára az eseményeken megjelenő márkák nagyobb tényezőkké váltak, mint a közönség megtartásáért küzdő atlétikai sportág.
A mezőnyben hatalmas előnnyel indult a Nike, hiszen a márka társalapítója, Phil Knight a eugene-i Oregoni Egyetemen végzett, idővel pedig a város nagylelkű sport- és oktatási mecénása lett. Támogatása odáig terjedt, hogy a sporteseménynek otthont adó Hayward Field is az ő finanszírozásával épülhetett újjá. Knight 270 millió dollárnyi támogatást gyűjtött a célra, 50 magánadományozó részvételével.
Az oregoni verseny hivatalos szponzora mégsem a Nike, hanem az Asics lett.
ASICS
Fő kitelepülésük az Asics Van, ahol az Asics Magic Speed és Asics Novablast 3 cipődemóit mutatták be. A naponta megrendezett csoportos futások után mindig akadt valami különlegesség a közös reggelitől az after-partyig.
Fotó: believeintherun.com
NIKE
A Nike-nak óriási szerepe volt abban, hogy a versenyt épp az oregoni Hayward Fielden rendezték meg. Ahogy fentebb is említettük, az Oregoni Egyetemhez tartozó létesítményt kvázi a márka újíttatta fel.
A Hayward Field rekonstrukciója mellett megépült a Hayward Hall is, egy közel 4000 nm-es interaktív kiállítótér, amiben külön termet szenteltek az oregoni atlétika történetének, a kiállítás keretein belül pedig a Nike-al való partnerség bemutatásának is.
Fotó: hayward.uoregon.eduA Nike amúgy már 2020-ban, a tókiói olimpiára készülve, összeállított egy dedikált ruha- és cipőkollekciót, amit az oregoni Hayward Field ihletett.
A kollekcióban a Nike React Infinity Run 2 és a Nike ZoomX NEXT% 2 modellek a csendes-óceáni északnyugat által inspirált színpalettában pompáznak – a feliratokban pedig megjelenik a „TrackTown USA” Eugene, Oregon utalva a közös történeti hagyományra.
Fotó: sneakernews.com
PUMA
A 2022. július 15. és 24. között tartott verseny előtt a PUMA CATch Up csapata sajtótájékoztatót tartott a PUMA House-ban szerződött atlétáival, hogy átbeszéljék a versenyre való felkészülés pillanatait és a márka szerepét az eddigi győzelmekben. A találkozás biztosan lelkesítően hatott a szerződött versenyzőkre, hiszen az oregoni világbajnokságon 9 aranyérmet, 15 ezüstérmet és 7 bronzérmet szereztek PUMA evoSPEED NITROᵀᴹ futócipőt viselve – köztük a legendás Elaine Thompson-Herah is, akit a világ egyik leggyorsabb futójaként ismernek.
Fotó: www.puma-catchup.com és about.puma.com
ADIDAS
A szavak helyett a nyertes versenyzők cipői – ADIZERO ADIOS PRO 2, ADIZERO FINESSE és ADIZERO PRIME SP2 – beszéltek.
Az adidas-szal szerződést kötött atléták egymás után nyerték a versenyeket, ugyan kicsit szerényebb tempóban, mint a PUMA atlétái, de így is 8 arany-, 6 ezüst- és 10 bronzérem született, sőt, megdöntöttek egy világrekordot, két világbajnoki rekordot, valamint egy amerikai rekordot is.
Fotó: prnewswire.com
Gyors áttekintés után nincs más dolgunk mint szurkolni és elmerülni a budapesti szponzorációkban.
Szerző:
Márton-Styrman Aliz
Hello Agency
Senior Creative